Data Beskyttelses forordning

Persondatapolitik (GDPR) hos Comet Rejser

Hos Comet Rejser er vi opmærksomme på behovet for beskyttelse og forsvarlig behandling af personlige oplysninger.
Vi arbejder derfor ud fra følgende principper:

• Ingen videregivelse af personlige oplysninger til tredjepart medmindre det er påkrævet ved lov.
• Ingen indhentning af personlige oplysninger fra tredjepart.
• Det er frivilligt, om du ønsker at blive tilmeldt vores nyhedsbrev og du kan til enhver tid selv afmelde det.
• Du kan altid få oplyst hvilke oplysninger vi har registreret om dig, i henhold til persondataforordningen, hvis du henvender dig til os.

Nedenfor kan du læse mere om, hvordan vi indsamler, beskytter og anvender dine personlige oplysninger.

Nyhedsbrev
Vælger du at registrere dig til vores nyhedsbrev og lignende information, gemmer vi dit navn og din e-mail for at kunne formidle den ønskede information via e-mail. Du kan til enhver tid selv afmelde denne service via et link nederst i tilsendte nyhedsbrev.
Har du spørgsmål til vores behandling af dine personlige data, er du meget velkommen til at sende en mail til persondatapolitik@cometrejser.dk

Dine rettigheder efter databeskyttelsesloven
I forbindelse med behandling af dine personoplysninger har du følgende rettigheder:
• Retten til at modtage oplysning om behandling af dine personoplysninger.
• Retten til indsigt i dine personoplysninger.
• Retten til at få urigtige personoplysninger berigtiget.
• Retten til at få dine personoplysninger slettet.
• Retten til at gøre indsigelse mod at personoplysninger anvendes til direkte markedsføring.
• Retten til at gøre indsigelse mod automatiske individuelle afgørelser, herunder profilering.
• Retten til at flytte dine personoplysninger (dataportibilitet).

Alle ovenstående rettigheder håndteres manuelt ved henvendelse til os. Husk at oplyse dit fulde navn og e-mail, hvis du kontakter os. Du kan kontakte os på persondatapolitik@cometrejser.dk
Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig meget teknisk indgriben (f.eks. at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger eller noget, som ville være ekstremt upraktisk.
Hvis vi kan rette oplysninger, gør vi naturligvis dette uden beregning, undtagen hvis det kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi bestræber os på at vedligeholde vores tjenester på en måde, der beskytter oplysninger fra fejlagtig eller skadelig destruktion. Når vi sletter dine personoplysninger fra vores tjenester, er det derfor muligt, at vi ikke altid kan slette tilhørende kopier fra vores arkiv servere med det samme, og det er ikke sikkert, at oplysninger fjernes fra vores sikkerhedskopi systemer før opbevaringsfristen udløber.
Du har til enhver tid retten til at klage til Datatilsynet, ved brev til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K eller via Datatilsynets hjemmeside. https://datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/

Overholdelse og samarbejde med tilsynsmyndigheder
Vi gennemgår regelmæssigt vores egen overholdelse af vores persondatapolitik.
Vi overholder også adskillige selvregulerende sikkerhedspolitikker. Hvis vi modtager formelle skriftlige klager, kontakter vi afsenderen for at følge op på klagen. Vi samarbejder med de relevante lovgivende myndigheder, f.eks. datatilsynet, om at løse klager vedrørende overførsel af personlige data, som vi ikke kan løse direkte med vores brugere.
Ændringer
Vores persondatapolitik kan ændres fra tid til anden. Eventuelle ændringer af denne persondatapolitik angives på vores hjemmeside, og hvis der sker væsentlige ændringer, vil vi gøre opmærksom på dem på en mere iøjnefaldende måde (for visse tjenester oplyser vi bl.a. om ændringer via e-mail.)